woensdag 8 februari 2012

Voedingslap / food patch

Ik hoor jullie al hier denken, wat is een voedingslap?? Nou das mijn volgende vilt project. Ik wilde allemaal cirkels vilten, en die maak je met een voedingslap (zelf uitgevonden Bottlewoord). Je maakt een zeer licht voorviltlapje in 2 verschillende kleuren, snij daar allerlei cirkels uit en wissel ze onderling in de voorviltlapjes. Dan normaal afvilten in 4 lagen en klaar is je lap met cirkels. En omdat het zonde is de voedings lap weg te gooien... heb ik dus nu 2 lappen met cirkels, uiteraard voor mijn volgende doos... mijn eerste 8 hoek! 




en zo wordt ie op mijn 8 hoek doos gebruikt. 
en de gele lap, nog niet af gewerkt, eerst kijken hoe ik hem ga gebruiken?




Snappen jullie het nog?? ☺☺
***
I hear you think, what is an food patch? Well that is my new felt project. I wanted to make an felt box with circles on it. And that’s why you need an food patch. You make a low felted front piece, not ready for felting, in 2 colors, then cut out circles und switch the colors into the patches. And then you are really going to felt. And because you need a color switch I need a food patch. But.. I didn’t want to trough it in the trash, so now I have to patches to use in my next felted box. An 8 corner box, my first.
So…. Do you understand it know??  ☺☺
***
Ich höre euch denke, was ist ein "futter lappen"? Nun ja, das ist für mein nächster filz Arbeit. Ich mache einen Filz lappen mit Kreisen drauf. Und dafür benötige ich ein "Futter lappen" (selbst gemachtes Bottle Wort). Man macht nur 2 ganz leicht gefilztes vorfilz in verschiedene Farben. schneidet kreisen draus und dann wechselt man die Kreisen und filzt das ganze in 4 schichten fertig. 
Und weil es schade ist mein "Futter Lappen" weg zu schmeißen habe ich jetzt 2 lappen für mein nächstes Project, mein erster 8 eckige Schachtel. Also.... kapische?? ☺ ☺ 

groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...