maandag 11 februari 2013

Flieft..../ in love....

Je gelooft het niet, maar echt ik ben helemaal verliefd op de mogelijkheden die mijn nieuwe punchmachine heeft. Vandaag eindelijk de tijd gekregen eens lekker uitgebreid aan de slag te gaan. Ik moest immers eerst naar mooie stoffen op zoek, want op de punchworkshop had ik al snel in de gaten dat het hebben van mooie stoffen echt een must is. En omdat het nu carnavals tijd is, krijg je op de markt de mooiste stoffen in alle kleuren die je,  je maar kunt bedenken. Prachtige chinz-glans- stoffen en bergen organza,  dussss ik kan aan de slag. Eerst een patroon op witte katoen gespeld,

Eerste punchlaag, de voorkant.

De achterkant, hier zie je goed dat de 5 naalden van de machine de vezels door de katoen heen drukken.

In mijn schatkist van garens gegrabbeld.

Garens gepuncht.

Gele organza dubbel gepuncht

Als bloem op de stof gedrapeerd.

En gepuncht

De steeltjes gemaakt

De achterkant verstevigd met katoenen vlieseline, nu begrijp ik ook waarom Marian vertelde waarom het katoen moet zijn want het resultaat erna is geweldig.
En nu…afwachten morgen gaat het verder. Dan worden de accenten aangebracht. Maar ik kan jullie zeggen ik zie onbegrensde mogelijkheden…. Dozen, boekomslagen, schilderijtjes, kaarten, tasjes…. En ga zo maar door…
Ik ben flieft...... ik kan zelf mijn stof maken.
******
You won’t believe it, but really I'm totally in love with the possibilities that my new punch machine has. Today I finally had time to get started. I first had to buy me some fabrics,  because I learned at the punch workshop, you have to have beautiful fabrics.  And because it's carnival time here, at the market you get cheep the finest fabrics in all the colors you can think of. Beautiful chinz-glossy fabrics and organza, sooooooo I can begin to work.
First I lay a pattern on white cotton, The First punch, you see the front and the back. You can see well that the 5 needles of the machine punch the fibers trough the cotton. In my treasury box of yarns looking for fibers. Punched the yarns. Yellow organza double punched. Draped as a flower on the fabric and again punched. Made the stalks.
The back reinforced with cotton fleece line, now I understand why Marian told us why it must be cotton because the result afterwards is great.
And now ... wait until tomorrow, then I‘ll continue. But I can tell you one thing, I see endless possibilities .... Boxes, book covers, paintings, cards, bags .... And so on ...
I'm really in love…… , I can make my own fabric.
*******
Ihr wird es nicht glauben, aber ich bin wirklich total verliebt in die Möglichkeiten, die meine neue Punch Maschine hat. Heute hatte ich endlich Zeit um mahl richtig loszulegen. Ich musste námlich erst schöne Stoffe kaufen. Das wurde mir deutlich auf der Punch workshop, schöne Stoffen sind wirklich ein Muss. Und weil es Karneval ist, fand ich jetzt  die feinsten Stoffen in allen Farben. Schöne chinz-glanz Stoffen und Bergen Organza, also ich kann an die Arbeit. Zuerst habe ich ein Muster auf weißer Baumwolle gelegt. Dan das gepunct. Ihr sieht das Resultat vorne und Hinten. Da kann man gut sehen, dass die 5 Nadeln der Maschine die Fasern du\ürch die Baumwolle druckt. Aus mein Schatzschachtels voller Garnen  schönes gesucht und das wieder gepuncht. Gelber organza Doppelt gepuncht und als eine Blume auf dem Stoff drapiert und gepuncht. Die Blumen Stiele gemacht und auf der Rückseite mit Baumwolle Fleece-Linie der Stof verstärkt, Jetzt verstehe ich, warum Marian erzählte warum es Baumwolle muss sein, weil das Ergebnis danach super ist.
Und jetzt ... warten bis  morgen, dann geht es weiter.  Aber ich kann euch sagen, ich sehe unendlich viele Möglichkeiten .... Schachteln, Buchumschläge, Gemälde, Karten, Taschen .... Und so weiter ...
Ich bin total verknall in die Ergebnissen..... selber Stoff zu machen.

Groetjes van Janine


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...