zondag 21 april 2013

Felting Bookcover


Eindelijk kom ik weer eens aan het vilten toe en gelijk maar begonnen om een notitieboek kaft  te maken. Eerst de wol uitgelegd,  uit voorvilt figuren gesneden en afgewerkt met mooie garens als steeltjes. 

Het vilten is klaar, nu moet het drogen. 

En zo ziet het uit naar het doorstikken. 
En daar een boekomslag van gemaakt! 




voorkant / front
een roos knoop als sluiting gemaakt. 


achterkant / back 

Helaas is mijn naaimachine nu kapot en moet ik even wachten voordat ik er nog meer kan maken, want ja.... ik heb wel de smaak te pakken ☺ 
****
Finally I can take som time to felt again, and so I started making a book cover
First spread  the wool, and used figures cut from pre felt cut and finished with fine yarns as stalks.
The felting is ready, now drying. At the third picture you see how it is stiched. And now, it is made into a bookcover. 
***
Schließlich kriege  ich wieder Zeit zum Filzen, und habe begonnen ein Notizbuchhülle zu machen. Zunächst die Wolle aus gelegt, aus Vorfilz  Figuren geschnitten und mit feines Garnen Stiele gemacht.
Die Filz Arbeit ist fertig, jetzt muss es Trocken. Auf dem dritten Foto sieht ihr wie es aussieht nach die Stickerei. Und davon ein Buchhüle  gemacht. 




Groetjes van Janine



Pin It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...